torsdag 2 augusti 2007

En söt liten historia

Fick ett samtal av en gammal dam som försökt ringa till ett annat riktnummer, men sa att efter att hon slagit telefonnumret blev det bara tyst. Hon ville att jag skulle provringa för se att det inte fungerade.

Jag slog numret och signalerna gick fram. Istället för att lägga på väntade jag till en mycket gammal och skröplig tant svarade. Hon var mycket förvirrad vilket jag kan förstår när Telia ringer och säger att en Astrid har försökt nå henne.

Jag kopplade ihop damerna på konferens och innan jag la på hörde jag Astrid säga med glädje i rösten till den förvirrade tanten:

- Jag ville bara ringa och gratulera på din namnsdag…!!

Slutet gott, allting gott! Kändes bra att kunna hjälpa Astrid så hon kunde komma i kontakt med sin väninna för att gratulera henne på namnsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar