Ibland undrar jag hur tankarna går på alla stora och flashiga reklambyråer. Det känns inte riktigt som om dom tänker efter före utan kör stenhårt på sin idé som i stunden verkar nyskapande och orginell. Men aj, aj, vad fel det kan bli ibland...!!
Ett välkänd bensinstation går ut med reklamen:
Samma soppa - billigare pris
När jag hör ordet soppa kopplar jag sällan det till något positivt, även om det i detta syftet är menat som bensin. I mina ögon/öron tolkar jag denna reklamen mer som "Samma röra/skit/elände - fast billigare".
I dagens mat-samhälle där allt ska vara nyttigt går ett annat företag ut med reklamen om sin produkt:
Fett med fibrer
Ordet "fett" är i talmun något som är coolt, bra, häftigt, ett ord som används typiskt av dagens ungdomar *gud vad gammal jag känner mig plötsligen*
Men ordet fett är även precis vad det låter fett; smör, margarin m.m. Så med andra ord är kanske den här produkten inte så nyttig helt plötsligt, för vem vill äta fett med fibrer...!?!
Jag återkommer med fler icke genomtänkta reklam-slogans så fort jag får nys på någon ny!
Alltid lika kul att se höglönade och sk. välutbildade reklammänniskor tabba sig! *ler*
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar