torsdag 26 april 2007

Fascinerande tankesätt

Ibland undrar jag hur tankarna går på alla stora och flashiga reklambyråer. Det känns inte riktigt som om dom tänker efter före utan kör stenhårt på sin idé som i stunden verkar nyskapande och orginell. Men aj, aj, vad fel det kan bli ibland...!!

Ett välkänd bensinstation går ut med reklamen:

Samma soppa - billigare pris

När jag hör ordet soppa kopplar jag sällan det till något positivt, även om det i detta syftet är menat som bensin. I mina ögon/öron tolkar jag denna reklamen mer som "Samma röra/skit/elände - fast billigare".



I dagens mat-samhälle där allt ska vara nyttigt går ett annat företag ut med reklamen om sin produkt:

Fett med fibrer

Ordet "fett" är i talmun något som är coolt, bra, häftigt, ett ord som används typiskt av dagens ungdomar *gud vad gammal jag känner mig plötsligen*
Men ordet fett är även precis vad det låter fett; smör, margarin m.m. Så med andra ord är kanske den här produkten inte så nyttig helt plötsligt, för vem vill äta fett med fibrer...!?!

Jag återkommer med fler icke genomtänkta reklam-slogans så fort jag får nys på någon ny!
Alltid lika kul att se höglönade och sk. välutbildade reklammänniskor tabba sig! *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar