fredag 5 oktober 2007

Födelsedagskalas

När Linnéa fyllde 3 år valde jag att ha ett kalas med Pippi-tema och det rejält, och vad vore ett Pippi-kalas utan ett besök av Pippi och Prusiluskan?! Jag hade tur att få tag på Lisa Karlsson, Vissefjärdas egna sångfågel som gärna ställde upp som Pippi, svärmor Annemai valde självmant att vara Prusiluskan. Tillsammans skojade dom med barnen och Pippi sjöng flera olika låtar...!
Linnéa sken upp glatt när hon fick se Pippi och sjöng även med i en del av låtarna, en riktig Pippi-tjej!
Pippi drog även med alla barnen på skattjakt, nånstans i huset fanns det en skattkista med guldpengar och det dröjde inte länge innan dom funnit skatten. Däri låg det godispåsar och chokladguldpengar till alla barnen. Efter skattjakten bröt Pippi arm med barnen och även Linnéas pappa Johan som konstigt nog förlorade, men hon är ju också världens starkaste tjej!
Kort sagt ett mycket lyckat kalas, både föräldrar och barn var imponerade av tårtan och roade av Pippi-besöket. Funderar redan nu på hur vi ska fira Linnéas 4 års dag... *ler*


1 kommentar:

  1. Wow Jag är djupt imponerad av dina pippi tårtor.Jag har en pippi tokig tjej hemma. Jag får anlita dig:-)

    SvaraRadera