fredag 5 oktober 2007

Lill gubben - tårtan


När jag planerade tårtorna till kalaset såg en bild framför mig på hur slutresultat skulle se ut, dessvärre blev det inte riktigt så gällande häst-tårtan. Allt gick bra framtill dekoreringen... Jag hade tänkt att bre ut en vit-chokladkräm istället för vanlig grädde men vid tillverkningen av krämen upptäckte jag att jag köpt vanlig choklad istället för vit... *suck* Inte mycket att göra utan att vispa grädde till tårtan istället! Då grädden mer eller mindre var slut efter Pippi-tårtan plus att vi behövde korv, ketchup m.m. stack killarna iväg och handlade och anlända minuten innan gästerna kom...!!

Så det var under stor stress och hast som jag dekorerade Lilla gubben. Önskar jag hade haft mer tid till honom, men så blev det tyvärr inte. Man kan inte lyckas med allt...! *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar